Načítavam...
KAKTUS BIKE TEAM BRATISLAVA
ERROR ERROR ERROR ERROR ERROR ERROR ERROR ERROR ERROR Oldtimer Hollen

Scott Scale 910

4.8.2013 | Testy

S novou sezónou prišla vďaka podpore KAKTUSBIKU  možnosť jazdiť na biku Scot Scale 910, model 2013. Hneď prvé dojmy z biku, ešte ako som ho videl v predajni, boli skvelé.  Samozrejme tento Scott je jednoznačne najlepšie, čo som mal. Doteraz som jazdil podstate na „obyčajných“ bikoch, ktoré som sa snažil vylepšovať. Budem sa snažiť napísať objektívny názor.

GALÉRIA
MTBIKER



Najprv by som bike predstavil, aspoň základy, aby bolo jasné, o čo sa jedná.
Ide o celokarbónový bike osadený kompletnou sadou Shimano XT, vidlicou Fox a relatívne ľahkými kolesami Syncross (DT Swiss) .


Rám                                       Scott Scale 910

Vidlica                                   FOX 32 Float 29 Factory CTD Air, 15mm QR

Predstavec                         Syncros 95mm

Riadítka                               Syncros FL1.5 700mm (zrezané na 650)

Sedlo                                   Selle Italia SLR-TT

Sedlovka                             Syncros XR1.5 / Titanium rails

Brzdy                                    SH XT M785 Disc, 180mm rotor

Radenie                               Shimano XT SL-M780

Prešmykač                         Shimano XT FD-M786

Prehadzovač                     Shimano XT RD-M786 SGS

Kazeta                                  Shimano XT CS-M771 11-36

Reťaz                                    Shimano XT DynaSis

Kľuky                                   Shimano XT FC-M785 38-24

Pedále                                 Shimano M540

Kolesá - set                        DT Swiss XR 2.0 29 CL

Plášte                                   Specialized Fast Trak

 

Rám:
Z môjho pohľadu robí Scott veľmi pružný rám, porovnávam so Specialized Stupjumper, Canondale Flash, ktoré som testoval na testovacích dňoch a súčasne dostatočne tuhý na to, aby sa neprehýbal v kopcoch.  Veľa ľudí sa ma pýtalo, ako som spokojný s bikom. Vždy prvé, čo som chválil bol rám, ktorý Scott podľa mňa na tomto modely dotiahol do dokonalosti. Vyššie modely už majú svoje muchy, ale o tom možno inokedy.

 

Vidlica:
Vždy bol môj sen mať Fox-u, až po piatich rokoch sa mi splnil. Chod vidlice je veľmi slušný, oproti Side team, čo som jazdil 2 sezóny je určite rozumnejšie využitý zdvih. Pri rovnakom tlaku je v prvom rade FOX-a citlivejšia, nemá progresívny chod, ako SID-a čo je podľa mňa veľké mínus u RS hlavne pre ľahších bikerov, tiež nastavenie Dual Airu bolo alchýmiou.  V tomto má FOX-a určite návrh, žiadne zložité nastavovanie a perfektný chod.

 

Sada Shimano XT:

Veľmi dobrý ťah zo strany Scott-u. Všetky TOP modely iných značiek dosádzajú vlastné komponenty, či kľuky, alebo skladajú bike zmiešane – Sram/Shimano, poprípade brzdy od úplne inej značky. Čítal som veľa testov, kde sa porovnával radiaci systém a výhodou Shimana bol výkonnostný pomer XT-čka rovný XTR-ku. To isté sa týkalo aj brzdového systému so servo módom (kužeľový piest na páčke umožňuje rýchle priblíženie platničiek ku kotúču a potom jemné dávkovanie). Taktiež u nových Shimano bŕzd sa nemusíte báť, že by vám škŕkalo prasa o kotúč pri vybratí a spätnom nasadení kolesa, to všetko bez nastavovania prasaťa.

Tak isto dostupnosť Shimana a cena náhradných komponentov je temer neobmedzená.

Musím povedať, že 5 mesiacov som nemenil ani jedno radiace lanko, ani bowden, tiež som nič nenastavoval .

 

Kolesá 29er:
Som veľmi rád, že mám práve Scale 910, preto že na nižšom modely boli lacné a ťažké kolesá. Ako je známe, na 29er biku je hlavná priorita kolesá. Ja si nesťažujem, jedná sa o model DT Swiss XR 2.0 29 CL. Ráfik by mal byť ekvivalent závodného 26-tkového ráfika XR 400. Výplet Sapim Laser Evolution s oslabenými špicami je dostatočne tuhý v priamom smere.

 

Plášte Specialized Fast Trak:
Veľmi rýchli plášť do sucha, problém trošku nastáva za blata, plášť nedrží tak, ako by ste si priali, je to však logické, keďže je do sucha. J  V suchu mi naozaj pomohol a citeľne je určite rýchlejší, ako pôvodný Rocket Ron.

 


Na biku jazdím piatym mesiacom a ešte nebol deň, kedy by som na bike nadával. Neviem čím to bolo, ale od prvého momentu, čo som bike dostal tak sa mi zapáčil a to pretrváva dodnes. Sedí mi po každej stránke, či geometriou, či správaním. Naozaj rád na ňom jazdím. Rozdiel medzi 26er a 29er je citeľný, ale žiaden negatívny, čo sa uvádza v testoch som nezaznamenal.

Podstate prvý krát v lese som na ňom sedel na jednej z najtechnickejších tratí – v Slovenských Ďarmotách. Trať je postavená na 4,5km okruhu s prevýšením 235m na kolo a je tam plno ostrých zákrut. Tu som vyvrátil všetky teórie o „zdvíhaní predného kolesa v ostrých stojkách“, „nemotorné správanie v ostrých zákrutách“ a ďalšie. Vtedy som si definitívne povedal, že Scott Scale 910 bude môj najvernejší spoločník.

Potom prišli maratóny, kde som si overil výhodu 29er bikov na rovinách a v zjazdoch, kde ide citeľne rýchlejšie a hlavne plynulejšie pri rovnakom tlaku v plášťoch.

 

Cenovo je bike trošku vyššie, no už dávno, keď som o týchto modeloch neuvažoval som si povedal, že toto je naozaj prvý závodný bike, do ktorého sa oplatí investovať.


GALÉRIA
MTBIKER


Tomáš Doubek