Načítavam...

31.10.2014 | Reporty

Report Tomáša Kubeka z MS Xterra, ktoré sa konali 26.10.2014 na Havaji

Fotoalbum

Na Havaj, na ostrov Maui som pricestoval v dostatočnom predstihu a tak som mal dosť času na aklimatizáciu, ktorá bola pre mňa veľmi dôležitá, keďže klíma na Havaji je úplne iná ako na Slovensku. V tomto období je na Havaji teplo a vlhko. Taktiež som mal dosť času vyrovnať sa s časovým posunom, na obhliadnutie si bežeckej a cyklistickej trate a zvyknúť si na plávanie vo vlnách. Vôbec to nebolo jednoduché. Počasie bolo veľmi premenlivé. Jeden deň bola trať plna blata a každý druhý výjazd som bike tlačil a na druhý deň bola trať suchá, plná prachu. To isté more, jeden deň boli vlny, ktoré naozaj vzbudzovali rešpekt a musel som nájsť odvahu v nich plávať a na druhý deň bolo more úplne pokojné. Nevedel som čo ma bude čakať na pretekoch, ale bol som pripravený na všetko a aj na to najhoršie.

V deň D som vstával o 5:50, pretože som zvyknutý jesť 3 hodiny pred štartom „sladkú“ ryžu, ktorú som si pripravil deň vopred. Skontroloval som si ešte, či mám všetko potrebné a o 7:30 som odchádzal z miesta ubytovania. Keďže som býval asi 1 km od miesta štartu, presúval sa na preteky na bicykli. Cestou som sa stretol Conrada Stoltza, s ktorým sme sa pozdravili a až vtedy som si začal uvedomovať, že sa blíži vrchol mojej sezóny. Nervózny pred pretekmi som nebol, pretože prostredie i ľudia na Havaji pôsobili na mňa veľmi ukľudňujúco. Po rozjazdení a po odložení vecí do depa som sa išiel ešte rozbehať. S veľkou zvedavosťou som išiel „skontroľovať „ more. Nezdalo sa nejako extra rozbúrené, vlny boli mierne rozplával som sa a išiel som na štart. Pred štartom sme si vypočuli americkú hymnu a miestny šaman nám požehnal a pokropil nás svätenou vodou. Keďže my „eliťáci“ sme štartovali 2 min pred „hobbykmi“, zmestili sme sa do jednej štartovacej línie. O 9:00 zaznel výstrel a vrhli sme sa do vody. Po prekonaní prvých dvoch vĺn pri brehu sa vlny upokojili. Plávalo sa mi dobre. Snažil som sa šetriť čo najviac nohy, lebo som vedel, že ma čaká ťažký bicykel a ešte ťažší beh a dával som si pozor, aby som sa nenapil slanej vody. Plával som v skupinke v háku a vyplával som svoj štandard okolo 20 miesta, s pretekármi, s ktorými zvyknem vyplávať na iných pretekoch Xterra. Nasledoval dlhý prebeh do depa, hore kopcom. Depo som zvládol bez problémov a mohol som sa vrhnúť na moju najsilnejšiu disciplínu – bike. Na bike som sa naozaj veľmi tešil, pretože trať bola veľmi ťažká, technicky aj fyzicky náročná, čo mne vyhovuje. Od prvého kilometra cyklistickej trate som išiel s Belgičanom Jimom Thijsom, ktorého poznám a viem, že je silný biker. Postupne sme obehli viacero pretekárov. Chytil sa nás len Jan Pyott zo Švajčiarska. Na začiatku najdlhšieho stúpania som pridal, no Thijsa som sa stále „nezbavil“. V nie veľmi technickom zjazde som začal Thijsovi trochu utekať, ale po mojej chybe ma opäť dobehol. Striedali sme, pomáhali si a podarilo sa nám obehnúť Canaďana Thibodeaua a Angličana Downieho, ktorí sa nás nechytili. Vedel som, že počas cyklistky musím veľa piť. Vypil som a povylieval na seba asi 6 cyklistických fliaš. Posledných 8 km trate bol technický singletrack, v ktorom som si veril a chcel som doň ísť prvý, aby ma nikto nebrzdil v kopci, pred nájazdom. Do poslednej časti som pridal, Thijs dostal odlep zhruba 5sekúnd a obehol som ešte Brendana Sextona z Austrálie. Poslednú časť som išiel bez chyby, pred druhým depom som dobehol ešte jedného pretekára a na Thijsa som získal zhruba minútu náskok. Druhé depo som mal tiež bezproblémové a vybehol som na bežeckú časť. Cítil som sa dobre a na prvom kilometri som obehol Rogera Serrana (výborný plavec) zo Španielska, ktorý ma porazil na MS v Nemecku a Belgičana Luxema. Zhruba 5 km hore kopcom som bežal sám, ešte pred koncom stúpania som obehol Carloniho z Francúzka a začal som pociťovať únavu. Bolo veľmi teplo a na občerstvovačkách som dostal vždy len vodu. Dával som si pozor na kotník, ktorý som si vyvrtol na Xterre vo Francúzsku. Obehli ma asi štyria pretekári. Posledný úsek bežeckej časti, asi 300 m, sa bežalo po pláži v hlbokom piesku. Bol som strašne rád, že za mnou nikto nebežal, lebo už som nemal síl na prípadný šprint v cieľovej rovinke. Nakoniec som dobehol na 17. mieste, čo ma veľmi teší, pretože v takej silnej konkurencii aká sa zišla v tomto roku je to „pekné“ umiestnenie . V cieli ma potešila prítomnosť Slovákov-dovolenkárov, ktorí mi pogratulovali, pofotili sa so mnou a overovali si, či som porazil aj českého pretekára. Jan Kubíček prišiel za mnou a obsadil 21 miesto. Zhruba po 10 minútach dobehol do cieľa ďaľší Slovák Martin Kostelničák, ktorý isiel vynikajúco a skončil myslim na 37. mieste celkovo , tretí v age group a svoju kategóriu dokonca vyhral, k čomu mu ešte raz gratulujem. Dúfam že na budúci rok už bude pretekať so mnou v elit kategórii. Pekné umiestnenie dosiahli aj ďalší Slováci Tomáš Kamrla a Juraj Tomša.

Na záver chcem poďakovať rodičom a sestre za podporu, ako aj sponzorom F&C Consult, Triaxx,ProCycling, Maind, Compresport, Aone nutrition, Cargo-partner, Kaktus bike, bez ktorých by som na tomto krásnom preteku nemohol štartovať.

Ďakujem všetkým, ktorí mi fandili a držali palce.